15 februar 2007

Mobiltelefonen er fremtidens salgskanal

Et af verdens største pladeselskaber, Warner Music Group, ser mobiltelefonen som den største salgskanal i fremtiden. Vi skal redefinere os selv i musikbranchen, og det skal ske sammen med mobilindustrien, siger topchef Edgar Bronfman.

Da Madonna udgav sit seneste album, var det første, der blev sendt på markedet, ikke et stykke almindeligt musik, men derimod en ringetone.

- Vi er midt i et skifte - nøjagtig som mobilindustrien er. Vi skal redefinere musikoplevelsen, for der er så mange flere muligheder med musik på mobiltelefoner. Vi vil sælge musik, musikvideoer, interviews med kunstnerne, ringetoner, sms-toner og en masse andet, lyder det fra Bronfman, som i morgens holdt en længere tale til mobilmessen 3GSM i Barcelona, hvor den samlede mobilindustri i denne uge tager hul på fremtiden.

Læs resten af artiklen på Computerworld.dk

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tsk tsk.
Først er det købe-downlaods der er udsigten til fremtidens 'revolutionerende' musikmarked.
Dernæst er det mobiltelefonen, der er kernen i samme.

Jeg agter ikke at hive en eneste sangfil ned via min mobiltelefon.
Det afhænger alligevel mest af hvor man er, og hvad der er mest praktisk i den givne situation man står med økonomiske midler til at udvide musiksamlingen.
Jeg foretrækker blandinger af div. andre musikformater i stedet.

You can't predict the truth.

torsdag, 15 februar, 2007  
Blogger Sun Rar said...

Hvor er det åndsvagt, og alligevel/desværre, temmelig forudsigeligt.

Den gennemsnitlige befolkning bliver i højere og højere grad konsummerende lemminger, der ikke aner hvad god kvalitet er.

Heldigvis kan man glæde sig over at den modsatte grøft også bliver mere ekstrem, og at fx LP'en derfor er ved at få comeback.

Men helt ærligt. På et eller andet tidspunkt må folk få nok af ringe kvalitet, og dykke ned i musikken. Udvide horisonten og høre hele albums i stedet for bare masseproduceret glimmerpop.

Britney Spears fik nok, men kunne ikke håndtere de følelser det medbragte. Hollywood syndromet er ganske forfærdeligt, og netop Britney Spears er et godt eksempel på at glansbilledeverdenen ikke er gangbart - og når det ikke er gangbart for enkeltpersoner, hvordan skal det så være gangbart som samfundsforbillede?

Musikbranchen og Verden i det hele taget bliver mere og mere klistret efterhånden som multinationale giganter stopper designerdrugs og sødemidler, i form af Jessica Simpson, Britney Spears etc, i halsen på folk - efterhånden virker Bent Fabric Rock'n'Roll.

Jeg synes det er dybt rystende at se en musikbranche der går så meget på kompromis med sig selv at den kalder en mobiltelefon "den nye store salgskanal". At musikbranchen kun handler om penge efterhånden er vel ikke nogen hemmelighed. Gu har det altid handlet om penge, men engang handlede det også om musik. En A & R mand kan få kuldegysninger 40 minutter i træk over en demo, men ikke signe bandet fordi den brede befolkning ikke vil kunne finde glæde i det. Det tror jeg da fanden, når de aldrig har hørt det. Hvis musikbranchen fortsætter retningen ender det med at der kun er to forskellige kunstnere - en til piger og en til drenge. Musikbranchen kan ikke blive meget mere konform uden at implodere.

Det virkeligt sørgelige er netop at der findes så meget fantastisk musik i verden, men som man i mange tilfælde er nødt til at bestille hjem fra et eller andet miniselskab der har udgivet pladen i 500 eksemplarer.

Min Aversion ligger ikke mod popmusik, ikke mod den gode melodi og heller ikke imod at populært musik er let tilgængeligt, og designet til 1. catch.

Min Aversion ligger mod at Mr. Burns har taget plads i John Peels sæde.

mandag, 19 februar, 2007  
Anonymous Anonym said...

@ KT og Frederik.

Nu er der jo ingen der siger, at kvaliteten skal være dårlig, blot fordi der downloades til en mobiltelefon. 128 kb/s mp3 er godt nok til de fleste forbrugere. personligt er jeg ligeglad om folk hører musik på lp eller mp3...bare de køber det. Og folk skal have lov at høre koncept pop hvis de vil. Ligesom de skal have lov at more sig over Finn "Freud" Nørbygaard.

fredag, 23 februar, 2007  
Blogger T. All. said...

At folk skal have 'lov' til at høre konceptpop, er noget andet end at man som forbruger konstant skal have stukket samlebåndsproduceret sangklichéer i panden.

Det er ligefør at jeg øjner enhver der tager sig til tåls med denne kvalmende industri, som værende umådelig letkøbt.

tirsdag, 27 februar, 2007  

Send en kommentar

<< Home