17 oktober 2007

Ufin markedsføring?

Der er 10 dage tilbage i Duracells storstilede Ramp Music konkurrence, hvor tre bands dyster om 1 mio. kroner øremærket markedsføring. Du, jeg, alle og enhver kan på RampMusic.dk stemme på de tre bands og dermed være med til at bestemme, om det er The Bronson Brothers, Lily Electric eller Troels Boberg, der skal have band-kontoen boostet noget så eftertrykkeligt.

Stillingen har gennem hele forløbet været meget lige, så der er ikke noget at sige til, at kampen om de sidste stemmer er blevet hård. Dog fik vi her på redaktionen kaffen galt i halsen, da vi i går kunne læse Skanderborg Festivals seneste nyhedsbrev (fra den 16. oktober); festivalen, der for et par måneder tilbage kunne kåre Troels Boberg vinder af Starfighter 2007, opfordrede nemlig alle til at deltage i en konkurrence om VIP-billetter til næste års festival. Det eneste man skulle gøre var, at gå ind på Ramp Music sitet, give Troels Boberg 5 stjerner, Lily Electric og Bronson Brothers 0 stjerner, og så skrive en mail til Danmarks Smukkeste Festival og fortælle dem, at man havde gjort som de bad om.

Hmm...

Festivalen har nu udsendt endnu et nyhedsbrev, hvor de indrømmer at deres konkurrence var i strid med markedsføringsloven - hvilket de tilsyneladende ikke var klar over - og at den derfor nu er aflyst. De må dog stadigvæk gerne opfordre folk til at stemme på deres Starfighter-vinder, Troels Boberg, hvilket de derfor gør.

En temmelig uheldig episode, der sætter de i forvejen plagede musikkonkurrencer i et endnu værre lys. For fjerner det ikke fokus fra musikken, hvis resultatet af en konkurrence om 1 mio. kroner skal afgøres af en anden organisations markedsføring?

Vi kigger nærmere på den lumre sag i en artikel i morgen. Indtil da kan vi her på MyMusic.dk så fristes til at opfordre alle jer til at stemme på vores legatmodtagere Lily Electric. Men det gør vi ikke. Gå i stedet ind på RampMusic.dk og placer din stemme lige præcis der hvor DU synes den hører hjemme. Nu!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var da godt nok det mest ynkelige jeg nogensinde har oplevet fra Skanderborg festival. Jeg har lige mistet så meget respekt for DK's smukkeste festival, der om nogen, burde kunne tage en musikkonkurrence seriøst...

onsdag, 17 oktober, 2007  
Anonymous Anonym said...

Ku' aldrig drømme om at støtte sådan noget kommercielt LORT! Tre bands, der med udsigt til berømmelse har ofret al troværdighed... Hvor meget tid gider jeg bruge på dem? Den tid, det tog mig at skrive dette.

onsdag, 17 oktober, 2007  
Blogger Dennis Holmgreen said...

At Danmarks Smukkeste Festival undskylder sig med at de ikke var klar over at de brød markedsføringsloven er i mine øjne næsten værre end selve svinestregen. Hvad er det for en undskyldning?

Kan de ikke se at det de har gjort absolut intet har at gøre med musik?
Og at de fuldstændig underminerer en af de få officielle snore dansk amatørmusik har at trække i, nemlig amatørkonkurrencerne... oven i købet samtidig med at de selv bryster sig af at afholde "- den ultimative talentkonkurrence"?

Far er ikke vred... far er dybt dybt skuffet :-/

torsdag, 18 oktober, 2007  
Anonymous Anonym said...

LOL alle og enhver kunne jo ha sendet dem den mail uanset hvem de havde stemt på..

onsdag, 24 oktober, 2007  

Send en kommentar

<< Home