10 august 2006

Supporten Greatest Hits

Jeg kender flere, der har arbejdet på supporten hos TDC. De fleste af dem er sådan set glade nok for det, når de starter, men hurtigt udvikles et mildest talt anstrengt forhold til kunderne. Ikke så meget gennemsnitskunden, der bare lige har et hurtigt spørgsmål og derefter takker pænt og går videre i dagens program. Nej, de rigtig slemme er de folk, som lader til at være trådt ud af en våd 1800-talsfrokost uden det mindste kendskab til hverken computere eller almindelig sund fornuft.

Den slags folk skriver også ind til supporten her på MyMusic.dk. Et lille udpluk findes herunder – selvfølgelig anonymiseret. Der følger mere ved senere lejligheder.

1.
Hejsa.
Mit navn er Jørgen, jeg er "band" på jeres side!

Har tjekket jeres hjælp, men uden held!

hVORDAN UPLOADER JEG MINE MP3 ?
Tak på forhånd


2.
Hej Support

Jeg oplever noget mærkeligt med jeres side: Jeg kan sagtens komme på fra mit arbejde men hjemmefra får jeg en "siden kan ikke vises". Det sker sjovt nok kun med jeres side. I har da vel ikke blokeret IP adresserne fra Amager, vel? ;-)

Hilsen
Poul


3.
Jeg kom til at slette alle mine singler i et svagt øjeblik. Måske var det ikke så smart alligevel.... Kan de genoprettes?

Mvh Thomas


4. (Som svar på den automatiske kvitteringen for albumkøb):
ok
Tak for det
Skal jeg ringe og give besked, når jeg har oprette et album ?

MVH
Lars F


5.
Jeg er en travl mand. Er der Kodapenge at hente, for de downloads, jeg får på numrene?
Koster det 300kr Pr nummer?
John/xxxxx


Det var en lille forsmag – fremover vil jeg i ny og næ samle lidt guf fra support@mymusic.dk og kaste i grams til jer. Jeg er startet fra bunden af mailboksen - og der er meget lang vej endnu, så mon ikke der kommer flere af de gode?

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Sune

Ene mand om support posten må også være halv anstrengende. Og dumme mennesker med dumme spørgsmål er der som regel mange af, når det drejer sig om noget der har en ledning og en power knap!
Der må også være en del re-runs på spørgsmålene, og på trods af at i allerede har en "hjælp" side, er den i mine øjne ret godt gemt af vejen på forsiden, og den kunne vel også godt bruge en bette opfrisker.

Måske det kunne aflaste en smule?
Anyway - Bare et forslag..

Rhona Reid

torsdag, 10 august, 2006  
Blogger holmp said...

Hej Rhona,

Supporten er indimellem lidt ensformig, så jeg arbejder på en opdatering af hjælp-funktionen, ganske som du foreslår.

Men tak for den moralske støtte - det er nu ikke så slemt igen.

torsdag, 10 august, 2006  
Anonymous Anonym said...

hahaha - guldkorn så honeymonsteret blir misundelig :D

ja, supportere ved tdc (og alle mulige andre steder) lærer både at være ufatteligt tålmodige og meget meget overbærende.

Jeg ved dog ikke helt om jeg vil mene det er smart at udstille "kunderne" offentligt på den måde. Ved tdc er det internt man poster de sprøde kommentarer ;-) ... op til dig går jeg ud fra. Der er vel ingen lov som forbyder det?! :)

torsdag, 10 august, 2006  
Anonymous Anonym said...

Heh heeeh heh he he ;o)

Keep'em coming.

Det er et fantastisk initiativ

fredag, 11 august, 2006  
Blogger holmp said...

Angående det moralske i at udstille supportposts;

Jeg har overvejet det, men er kommet frem til at det er helt harmløst.

Der er ingen lov, der forbyder det og alle indlæggene er selvfølgelig uden folks rigtige navn. Jeg tror godt folk ka' ta' det ;-)

fredag, 11 august, 2006  
Anonymous Anonym said...

Ja brugerne kan sagtens tage det, men jeg må indrømme at jeg ikke grinede over en eneste af de poster du har frigjort. Måske er det min humor, men måske nogle af dem fra TDC - the real thing, ville være grineren!? :)

-Bepper

tirsdag, 15 august, 2006  
Anonymous Anonym said...

tjaa ... jeg har selv lavet et par bommerter sidste uge.
Istedet for "tdc hotline du snakker med søren" Kom jeg til at præsentere mig "tdc holland, du snakker med søren" i foregårs. Og for 4 dage siden sagde jeg "tdc hotline du snakker med mig" ... Jeg var vist lidt træt. Men det var vældig sjovt (for mine kollegaer!)

tirsdag, 15 august, 2006  
Anonymous Anonym said...

Haha. Glimrende idé (selvom det er noget tid siden den er postet).

Dog så må jeg altså sige at jeg selv kan være så emget i tvivl om noget at jeg stiller nogle lidt dumme spørgsmål nogen gange.. Nummer 2 i har skrevet her, er da, bortset fra allersidste del, da ikke så dum igen?

Slf. er der slet ingen idé i at blokere IP'er fra et helt distrikt, men jeg har ALDRIG selv fattet hvorfor den kan gå ind på en side nogen steder, og andre steder ikke?

Det eneste jeg kan tænke mig til i de tilfælde, er at routeren lukker nogle bestemte porter som begrænser visse sider? Har ihvertfald ikke meget logisk anelse dér.

Mvh. K.T

søndag, 10 september, 2006  

Send en kommentar

<< Home