30 november 2006

Culture Box i slem knibe

På morgenturen i Metroen var der nedslående nyt i Urban. Brandfare og dårlig økonomi lader til at være scenariet for et af Københavns eneste, fuldelektroniske fokuspunkter, Culture Box. Der mangler brandluger og ventilation og ansøgningen om tilskud fik afslag i kultur- og fritidsudvalget.

Sagen er nu givet videre til KKs musikudvalg, hvilket har givet en frist til 1. januar 2007 til at skaffe de godt 200.000, som Culture Box mangler.

Vi opfordrer til at MyMusic.dks brugere til at bakke op om spillestedet på Kronprinsessegade. Tag derned i løbet af december.

Opfordringen må også gå ud til de elektroniske miljøer. Måske skulle man skæve til det nyåbnede spillested Global, der med en genreforening i ryggen har opnået status af et regionalt - og dermed statsstøttet - spillested. Mangler vi ikke en interesseorganisation, der kan tale på de elektroniske musikeres vegne?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja, sårn er det med den der "underlig elektroniske tam, tam" .

Næhhh Nej,, må jeg bede om noget elektrisk guitar og trommer, DET ved man vad er.

// IRONI OFF
jeg er ked af det, men det er den generale holdning til elektronisk musik. Folk fatter HAT af det, og nu lader det til at culturbox oss få en tryk-16 indtil det ligger ned.

Det er en skrammende tendens i vores samfund, at det kun er det etablerede der kan få hjælp !!!!

Så .. Grib til lommen , eller et eller andet,,, jeg ved ikke hvad !!

jow, smut ned på "kulturkassen" og køb en øl, hør noget nyt, og giv den gas.

/

fredag, 01 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

Synd at nogen prøver at lukke sådan et sted .. i stedet for at holde det kørene

mandag, 04 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

Kan jeg eller mine mindst 15 venner der også elsker elektronisk musik komme ind? Nej

Så skal de ikke klage over manglende indtægter fra os, det er meget simpelt. Kan ikke se hvorfor det skulle være et problem at få unge ind, når hele min klasse er gået fra at bumpe gangster rap til at høre Trentemøller og mine electro mixes?

tirsdag, 05 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

Så må det være fordi det de tilbyder ikke er godt nok.

torsdag, 14 december, 2006  

Send en kommentar

<< Home