10 maj 2006

Brugerdrevet? innovation

Martin og jeg deltog i går i NFBi's (Netværk for forskningsbaseret brugerdrevet innovation) kick-off møde på IT Universitetet. Vi havde set frem til at blive præsenteret for nye ideer, nye vinkler og mere information om hvordan folk arbejder med et af nutidens store buzzwords "brugerdrevet innovation".

Jeg var ikke imponeret. Der herskede en bred tvivl om hvad det her reelt handler om, hvilket specielt kom til udtryk gennem talernes, efter min mening, tvivlsomme relevans indenfor emnet. Kan godt være det bare er mig der ikke har fattet begrebet, men sidste måneds "Customer Made" konference var for mig langt mere relevant.

Vores medlemskab af et ellers lovende netværk står endnu hen i det uvisse. Intentionerne er gode, men før der i netværket er enighed om hvad netværket arbejder med, har jeg svært at se hvad vi skal bruge det til - ud over en gratis sodavand og et par håndtryk med efterfølgende visitkortbytteri...